• WYCIECZKA KLAS I-III SZLAKIEM PAMIĘCI NARODOWEJ

• 10 października 2018r. uczniowie klas I-III odbyli bardzo ciekawą lekcję historii podążając Szlakiem Pamięci Narodowej: Cedynia – Siekierki – Gozdowice. Jest to obszar, gdzie miały miejsce ważne wydarzenia dla Polski. Już za Osinowem zobaczyliśmy Górę Czcibora. Nie sposób jej przeoczyć, ponieważ znajduje się tuż przy drodze i wznosi się na wysokość ponad 54 m n.p.m. Weszliśmy na wzniesienie po ok. 270 kamiennych schodkach i znaleźliśmy się na jednym z najwyższych wzniesień tzw. Karpat Cedyńskich. Mieliśmy doskonałe warunki widokowe na całą Dolinę Odry i Niemcy. Na szczycie Góry Czcibora podziwialiśmy pomnik upamiętniający Bitwę pod Cedynią z 972 r., która wg historyków mogła mieć miejsce właśnie na tej nadodrzańskiej skarpie. Jadąc dalej minęliśmy najdalej wysunięty na zachód rejon Polski -zakole Odry, gdzie znajduje się most graniczny z Niemcami. Gdy dotarliśmy do wsi Stare Łysogórki, naszym oczom ukazał się czołg (IS-2), który jest równocześnie pomnikiem oraz mapa Europy usypana z kolorowych kamieni. Zwiedziliśmy Muzeum Pamiątek I Armii Wojska Polskiego oraz Cmentarz Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego, na którym zapaliliśmy znicze. Dzieci odbyły musztrę wojskowa pod kierunkiem żołnierza – pana Kamila Iwanowskiego. Kolejnym punktem  było Muzeum Wojsk Inżynieryjnych I Armii Wojska Polskiego w Gozdowicach. W czasie wycieczki dużą rolę odegrał nasz przewodnik – pan Michał Dworczyk, który ciekawie opowiadał o historycznych wydarzeniach naszego regionu. W drodze powrotnej czekała na nas niespodzianka. Strażacy z Ochotniczej Straży Pożarnej przygotowali ognisko, na którym upiekliśmy kiełbaski. Dzieci mogły wypróbować swoich sił w ,,gaszeniu pożaru”.

Wycieczka pozostawiła wszystkim uczestnikom cenne wspomnienia. Dziękujemy firmie Autokarowe Usługi Turystyczno - Osobowe Robert Caban za wspaniałą organizację ciekawej lekcji historii.

GALERIA ZDJĘĆ

• SPOTKANIE AUTORSKIE

•    W dniu 01.10.2018r. w naszej szkole odbyło się spotkanie autorskie z panią Moniką Sawicką - Kacprzak zorganizowane przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Widuchowej – filię w Krzywinie. Pani Monika jest edukatorką, animatorką, dziennikarką telewizyjną, autorką 16 powieści (w tym kilku bestsellerów) dla dzieci i dorosłych. Udział w tym spotkaniu, wzięli uczniowie klas I, II, III. Spotkanie odbyło się w oparciu o książki pt.” Kajtuś rusza w Świat”, „O Kajtku szczęściarzu”, „Zakochany Kajtek”. Bohaterem wspomnianych książek jest dzielny i mądry psiak Kajtek. Spotkanie poświęcone było zawodowi pisarza, odpowiedzialności i przyjaźni. Najbardziej aktywni uczniowie zostali nagrodzeni książkami autorki.

• POKAZ HISTORYCZNY - KU NIEPODLEGŁOŚCI

• W związku z tym, że w 2018 roku przypada setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości 17 września zaprosiliśmy do naszej szkoły grupę artystyczną Rekonstrukto. Uczniowie uczestniczyli w pokazie historycznym pod tytułem „Ku niepodległej”. Dowiedzieli się, jak bohaterowie walczyli o wolność, honor i ojczyznę. Podczas nietypowej lekcji historii poznali okoliczności powstań narodowych, I wojny światowej, sytuację Polaków pod zaborami, rolę marszałka Piłsudskiego oraz jego legionów, kulturę i sztukę patriotyczną. Można było przymierzyć stroje z epoki, zobaczyć replikę broni używanych przez powstańców i w I wojnie światowej. Podczas pokazu uczniowie wspólnie się bawili, ćwiczyli sztukę fechtunku, poznali podstawy musztry wojskowej, a nawet udzielania pomocy medycznej. Taka nietypowa                                                                              lekcja historii na pewno pozostanie w ich pamięci.

GALERIA ZDJĘĆ

• Szkoła Podstawowa w Krzywinie
        • 914167511
        • ul. Królewiecka 42 74-121 Krzywin Poland
        • Administratorem Pana/i danych osobowych jest Szkoła Podstawowa ul. Królewiecka 42, 74-121 Krzywin, reprezentowana przez dyrektora szkoły - Piotra Waydyka tel.: 507 179 789 e-mail: piotr.waydyk@wp.pl Inspektor Ochrony Danych: Magdalena Klisowska Tel.: 91 416 75 11 e-mail: spwk3@wp.pl